اگر تمام روز می نشینید، ۹ ماده غذایی را حتما بخورید!

 اگر تمام روز می نشینید، ۹ ماده غذایی را حتما بخورید!

  • توسط : forcenews
  • در : ۱۳۹۷-۱۰-۱۱
  • در : تغذیه سالم

مواد غذایی برای کسانی که بیش از حد پشت میز می نشینند.

 

به گفته متخصصان طب فیزیکی، نشستن بیش از حد مهمترین عامل ابتلا به بیماری های مزمنی از قبیل دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی، سندرم متابولیک و … است.

علاوه بر این اصطلاح «سیگاری های جدید» به کسانی اطلاق می شود روزانه بیش از حد استاندارد می نشینند و این یعنی خطر بی تحرکی برابر است با خطر استعمال دخانیات. گفتنی است نشستن طولانی مدت فرایند التهاب را نیز در بدن افزایش می دهد.

 

علاوه بر این که انجام فعالیت های بدنی به موقع برای کسانی که مجبورند تمام طول روز را در حالت نشسته کار کنند، ضروری است، مصرف برخی از اقلام غذایی می تواند برخی از مخاطرات بهداشتی ناشی از این روند از جمله التهاب را کم کند.

 

آووکادو: مصرف این میوه منجر به کاهش التهاب در سلول های عضلانی، سرکوب مقاومت به انسولین و حتی کمک به کاهش چربی شکمی می شود. یک رژیم غذایی غنی از چربی های اشباع نشده خاصیت دیگری هم دارد و آنهم این که منجر به جلوگیری از توزیع چربی بدن در اطراف شکم می شود.

 

بذر کتان: یک منبع غنی ضد التهاب حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ شناخته شده با نامALAاست. مصرف منظم این نوع امگا ۳ منجر به افزایش توانایی بدن در سوخت و ساز چربی ها می شود.