چرا دیگران شما را جدی نمی‌گیرند؟

چرا دیگران شما را جدی نمی‌گیرند؟

  • توسط : forcenews
  • در : ۱۳۹۷-۱۰-۱۱
  • در : مشاوره خانواده

دیده‌اید بعضی از افراد انگار به محض ورود به جایی، همه چیز را تحت فرمان خود می‌گیرند؟ اما در مورد خودتان قضبه کاملا برعکس است؟ گاهی احساس می‌کنید الویت‌ها و طرزفکر دیگران و خواسته‌های‌شان وجود شما را درو می‌کند؟ حتما خیلی سخت هم می‌توانید دیگران را دعوت به همکاری و پیروی از خودتان بکنید!

 

به نظر می‌رسد بعضی از آدمها از بدو تولد شخصیتی قوی دارند اما عده‌ای دیگر همیشه خمود و تابع و بی‌دست و پا هستند و گویی همیشه منتظرند یک بزرگتر به آنها دستور بدهد. این احساس برای‌تان آشناست؟ شاید علتش این است که دیگران شما را به اندازه‌ کافی جدی نمی‌گیرند، و به احتمال زیاد خود شما هم خودتان را جدی نمی‌گیرید.

 

جوری که دیگران ما را می‌بینند بستگی به این دارد که ما خودمان را چگونه می‌بینیم. ما دریافتی که از خود داریم را در هر رفتار و کلامی که به زبان می‌آوریم منعکس می‌کنیم. در ادامه برای‌تان می‌گوییم چرا اطرافیان شما شما را جدی نمی‌گیرند و چه باید بکنید.

 

به چیزی که می‌گویید پایبند نیستید

قولها و وعده‌هایی می‌دهید که بعدا نمی‌توانید به آنها عمل کنید؟ آیا با هیجان و اشتیاق برای خانواده و دوستان خود توضیح می‌دهید که برنامه‌تان برای کار و زندگی و … چیست اما هرگز این اتفاق‌ها نمی‌افتند؟

 

برای خودتان یک قانون جدید وضع کنید. به دیگران نگویید چه قرار است بکنید. در عوض کارهایی را که تاکنون انجام داده‌اید به آنها بگویید. این کار شما نه تنها از شرمنده شدن‌تان در آینده جلوگیری می‌کند بلکه انگیزه‌تان را برای برنامه‌ای که در ذهن دارید حفظ می‌کند. آدمهایی که به آنچه می‌گویند عمل می‌کنند، مورد احترامند و جدی گرفته می‌شوند. ضمنا این افراد مسئولیت پذیرترند.