سرفه خونی و تنگی نفس نشانه کدام بیماری است؟

سرفه خونی و تنگی نفس نشانه کدام بیماری است؟

  • توسط : forcenews
  • در : ۱۳۹۷-۱۰-۱۱
  • در : بیماری ها و راه درمان

احساس اضطراب یا ترس ممکن است نشانه ای از آمبولی ریه باشد.

 

یکی از علائم ترسناک آمبولی ریه سرفه ای است که ترکیب خلط و خون را به همراه دارد. این شرایط نسبت به علائم دیگر، مانند تنگی نفس، کمتر رایج است، اما باید توجه شما را به خود جلب کند زیرا می تواند نشانه ای از بیماری ریه، از جمله سرطان ریه، نیز باشد.

 

آمبولی ریه شرایطی جدی است که به واسطه مسدود شدن یک رگ خونی در ریه با لخته خون رخ می دهد. لخته خون به طور معمول در قسمت دیگری از بدن، بیشتر مواقع پا، تشکیل شده است. به دلایل نامعلوم لخته خون جدا شده و با عبور از شکم و قلب در نهایت راهی ریه می شود. زمانی که لخته به اندازه شریان یا رگ خونی بزرگ باشد، آن را مسدود کرده و جریان خون به بخشی از ریه متوقف می شود.

 

در شرایطی که آمبولی ریه می تواند برای هر فردی رخ دهد، برخی افراد احتمال بیشتری دارد با تشکیل لخته خون مواجه شوند که در ادامه می تواند به آمبولی ریه منجر شود. از جمله می توان به آنهایی که به تازگی یک عمل جراحی داشته اند، افراد چاق، افراد مبتلا به سرطان، بیماری قلبی یا ریوی، و افرادی که با شکستگی لگن یا استخوان پا مواجه هستند، اشاره کرد. تولد نوزاد در شش هفته پایانی بارداری نیز می تواند مادر را با خطر بیشتر تشکیل لخته خون مواجه سازد.