ترس از تنهایی و راه‌های مقابله با آن

ترس از تنهایی و راه‌های مقابله با آن

  • توسط : forcenews
  • در : ۱۳۹۷-۱۰-۱۱
  • در : زندگی موفق

 

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که به محض تنهایی، خودتان را با تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی سرگرم کنید تا این اوقات را سریع‌تر سپری کنید. این رفتار می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، اما مهم‌ترین دلیل آن این است که شاید از خلوت کردن و روبه‌رو شدن با خودتان می‌ترسید. شاید هم هیچ‌وقت یاد نگرفتید از تنهایی لذت ببرید. در این مقاله می‌خواهیم به دلایل این ترس و راه مقابله با آن بپردازیم.

 

اکثر ما بلز پاسکال را به‌عنوان ریاضی‌دان و فیزیک‌دان می‌شناسیم. او در سن ۳۹ سالگی درگذشت و بیشتر فعالیت‌های علمی‌اش را در دوره‌ٔ نوجوانی انجام داد. احتمالا بسیاری از ما در مورد کار‌هایی که او در زمینه‌ٔ علوم اجتماعی انجام داده چیزی نمی‌دانیم.

 

پاسکال در سال‌های قبل از مرگش تحت تأثیر یک تجربه‌ٔ مذهبی به فلسفه و الهیات روی آورد و مجموعه یادداشت‌های نسبتا پراکنده‌ای از او به جا ماند که بعد‌ها به‌صورت کتابی با نام «تفکرات» منتشر شد و امروزه شاهکاری در نثر فرانسه محسوب می‌شود. در این کتاب، افکار روشن او دربارهٔ انسان شبیه به نظریه‌های روانشناسی است. نکتهٔ جالب این است که این کتاب حدود ۲۰۰ سال قبل از اینکه روان‌شناسی به‌عنوان یک علم رسمی شناخته شود نوشته شده است.

 

موارد ارزشمند زیادی برای نقل قول کردن از آن وجود دارد، اما یکی از معروف‌ترین آن‌ها در این جمله خلاصه می‌شود:

 

تمام رنج انسان از آنجا ناشی می‌شود که قادر نیست در اتاقی آرام به‌تنهایی بنشیند.