افزایش جریان خون با مصرف منظم ۱۱ ماده غذایی

افزایش جریان خون با مصرف منظم ۱۱ ماده غذایی

  • توسط : forcenews
  • در : ۱۳۹۷-۱۰-۱۱
  • در : تغذیه سالم

گردش خون ضعیف یک مشکل رایج بهداشتی ناشی از بیماری شریان محیطی، دیابت، چاقی، استعمال دخانیات، بیماری رینود و … است.

کاهش جریان خون در بدن می تواند منجر به علائم ناخوشایندی از جمله درد، گرفتگی عضلات، بی حسی،  مسائل گوارشی، سردی دستها و یا پاها و … شود. به علاوه افرادی که دارای گردش خون ضعیف هستند، ورزشکاران و کسانی که فعالیت بدنی زیادی دارند، ممکن است بخواهند جریان خون بدن شان را افزایش دهند تا عملکرد ورزشی آنها بهبود یابد.

 

گرچه ضعیف بودن جریان خون با دارو قابل برطرف شدن است اما مصرف برخی گزینه های غذایی خاص نیز می تواند به بهبود این عارضه کمک کند:

 

فلفل: کپسایسین؛ ماده فعال موجود در انواع فلفل باعث افزایش جریان خون در بافت ها شده و فشار خون را نیز کاهش می دهد. مصرف فلفل همچنین از تشکیل پلاک در شریان ها جلوگیری می کند. حتی کرم های تسکین دهنده درد حاوی کپسایسین نیز در دسترس هستند و می توانند جریان خون را در ناحیه آسیب دیده بیشتر کنند.

 

انار: سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول است. مصرف انار باعث افزایش جریان خون در بافت ماهیچه ها شده و مصرف آن به ورزشکاران توصیه می شود. مطالعات نشان داده که دریافت ۱۰۰۰ میلیگرم عصاره انار تنها ۳۰ دقیقه قبل از انجام تمرینات ورزشی، جریان خون را  افزایش می دهد و باعث زیاد شدن قطر رگ های خونی می شود.