استرس با جسم و روح ما چه می‌کند؟

استرس با جسم و روح ما چه می‌کند؟

  • توسط : forcenews
  • در : ۱۳۹۷-۱۰-۱۱
  • در : مشاوره خانواده

 

گاهی چند سال طول می‌کشد تا برای شما آشکار شود استرس چه آثار نامطلوبی بر جسم‌تان گذاشته است. متاسفانه مجبور به زندگی در دنیای پر از استرس اطرافمان هستیم و عواملی مثل تنش‌های محیط کار، ماندن در ترافیک و دیر رسیدن، جروبحث کردن و رسیدگی به امور مهم فرزندان آثار منفی زیادی بر ما می‎گذارد. تاثیر استرس بر سلامتی جسم و روح، بر هیچ کس پوشیده نیست و متاسفانه بیشتر مردم به‏طور مرتب از آن رنج می‏برند. در ادامه با برخی از این آثار آشنا می‏شویم.

 

سیاهی و گودی زیر چشم: استرس و بی خوابی‏های مکرر، ارتباط زیادی با به خطر افتادن زیبایی صورت دارند. نگرانی‎ها، مشکلات زناشویی، پرکاری و غیره باعث کاهش کیفیت خواب و ایجاد هاله‏ای نازیبا در اطراف چشم‎ها می‏شود. این موضوع باعث می‎شود پوست و چشم‎ها ظاهری خسته و پیر داشته باشند.

 

خشک شدن پوست: فشار ناشی از استرس، باعث اختلال در آب‏رسانی مناسب به پوست می‏شود. افرادی که تحت استرس زندگی می‎کنند و قادر به کنترل آن نیستند، میل کمتری به نوشیدن آب دارند و بیشتر به سمت مصرف قهوه یا نوشابه گرایش پیدا می‌‎کنند، در حالی که نوشیدن آب کافی، یکی از قوانین داشتن پوست سالم است. مصرف آب باعث رطوبت‎دهی به پوست می شود و اکسیژن‏رسانی آن را ضمانت می‏‎کند.

 

بروز آکنه: محققان به این نتیجه رسیده‎اند که استرس ارتباط نزدیکی با بروز جوش، پسوریازیس (بیماری صدفی)، اگزما و دیگر بیماری‎های پوستی دارد. کورتیزول زیاد در بدن باعث اختلال در عملکرد فلور طبیعی روده می شود و به این ترتیب، به سلامت پوست آسیب جدی می‏زند، چون فلور روده نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارد.